|
3 سال پیش
خبرگزاری برنا
جبار آذین منتقد سینما تلویزیون در گفت وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: مجموعه تلویزیونی پایتخت یکی
؛
جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون در گفتوگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: مجموعه تلویزیونی «پایتخت» یکی از سریالهای پرطرفدار و ماندگار تلویزیون است که در بستر مناسبات فرهنگی، بومی و ملی کشورمان ساخته شد و توانست نظر موافق قشرهای مختلف را به خود جلب کند.
آذین خاطرنشان کرد: این مجموعه تلویزیونی تا فصل سوم به دلیل تنوع موضوعها، شخصیتها، ساختار منسجم و همچنین جذاب بودن موضوعی و مضمونی توانست به یکی از سریالهای موفق سالهای اخیر تلویزیون تبدیل شود اما از فصل چهارم به بعد با باز شدن پای اسپانسرها به تولید و اعمال نظر و سلیقه آنها که به واسطه تزریق سرمایه اتفاق افتاد مجموعه «پایتخت» از مسیر فرهنگی هنری و مضامین اجتماعی خود فاصله گرفت و به سمتی رفت که به جای دنبال کردن و تلاش برای به دست آوردن رضایت مخاطبان، کسب رضایت مدیران و صاحبان سرمایه ار اولویت قرار گرفت.
این منتقد در ادامه گفت: این وضعیت باعث شد مجموعه تلویزیونی «پایتخت» مسیر نزول را در پیش بگیرد و در قصه و شخصیتهایش دچار تکرار شود و این در حالی است که سازندگان این مجموعه تلویزیونی واقعاً توانایی تولید اثری جدید و با کیفیت را دارند.
او افزود: جدا از بحث اسپانسرمحور شدن تولید این سریال باید این نکته را هم در نظر داشته باشیم که عمر تاریخی «پایتخت» مدتهاست به پایان رسیده و سازندگان آن به جای اینکه از اساس طرحی نو در اندازند به درآمد این سریال دل خوش کردهاند و در حالیکه سازندگان سریال میتوانند از توانایی خود در تولید اثری بهتر و مردمیتر استفاده کنند. به نظر من «پایتخت» دیگر ظرفیت مضامین تازهتر را در این شکل و شمایل ندارد.
___
#فیلم #فیلم_خارجی #فیلمسینمایی #فیلم_طنز #فیلم_ایرانی #فیلم_خوب #فیلم_سریال #سریال #تلویزیون #سینمایی_خارجی #سینمایی_ایرانی #سینما #سینمایی #سینمایی_جدید #سینمای_جهان #سینماگران #آنلاین #فیلیمو #نماوا #دولت #رسانه #رسانه_ملی #کرونادرتهران #کرونا #کرونا_را_شکست_میدهیم #کرونا_ویروس #کرونایی #کروناویروس #کرونادرایران #کرونا_در_ایران
جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون در گفتوگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: مجموعه تلویزیونی «پایتخت» یکی از سریالهای پرطرفدار و ماندگار تلویزیون است که در بستر مناسبات فرهنگی، بومی و ملی کشورمان ساخته شد و توانست نظر موافق قشرهای مختلف را به خود جلب کند.
آذین خاطرنشان کرد: این مجموعه تلویزیونی تا فصل سوم به دلیل تنوع موضوعها، شخصیتها، ساختار منسجم و همچنین جذاب بودن موضوعی و مضمونی توانست به یکی از سریالهای موفق سالهای اخیر تلویزیون تبدیل شود اما از فصل چهارم به بعد با باز شدن پای اسپانسرها به تولید و اعمال نظر و سلیقه آنها که به واسطه تزریق سرمایه اتفاق افتاد مجموعه «پایتخت» از مسیر فرهنگی هنری و مضامین اجتماعی خود فاصله گرفت و به سمتی رفت که به جای دنبال کردن و تلاش برای به دست آوردن رضایت مخاطبان، کسب رضایت مدیران و صاحبان سرمایه ار اولویت قرار گرفت.
این منتقد در ادامه گفت: این وضعیت باعث شد مجموعه تلویزیونی «پایتخت» مسیر نزول را در پیش بگیرد و در قصه و شخصیتهایش دچار تکرار شود و این در حالی است که سازندگان این مجموعه تلویزیونی واقعاً توانایی تولید اثری جدید و با کیفیت را دارند.
او افزود: جدا از بحث اسپانسرمحور شدن تولید این سریال باید این نکته را هم در نظر داشته باشیم که عمر تاریخی «پایتخت» مدتهاست به پایان رسیده و سازندگان آن به جای اینکه از اساس طرحی نو در اندازند به درآمد این سریال دل خوش کردهاند و در حالیکه سازندگان سریال میتوانند از توانایی خود در تولید اثری بهتر و مردمیتر استفاده کنند. به نظر من «پایتخت» دیگر ظرفیت مضامین تازهتر را در این شکل و شمایل ندارد.
___
#فیلم #فیلم_خارجی #فیلمسینمایی #فیلم_طنز #فیلم_ایرانی #فیلم_خوب #فیلم_سریال #سریال #تلویزیون #سینمایی_خارجی #سینمایی_ایرانی #سینما #سینمایی #سینمایی_جدید #سینمای_جهان #سینماگران #آنلاین #فیلیمو #نماوا #دولت #رسانه #رسانه_ملی #کرونادرتهران #کرونا #کرونا_را_شکست_میدهیم #کرونا_ویروس #کرونایی #کروناویروس #کرونادرایران #کرونا_در_ایران
بیشتر...
تبلیغات