|
4 سال پیش
سلام سینما
نقدهایی کوتاه بر خانه پدری ، فیلمی از کیانوش عیاری علی فرهمند به نظر می رسد خان ٔ پدری سرهم بند
نقدهایی کوتاه بر «خانه پدری»، فیلمی از کیانوش عیاری
?#علی_فرهمند
به نظر میرسد «خانۀ پدری» سرهمبندی شده. «عیاری» سینما را -برای نخستین بار- فدای سوژه کرده. امّا دقّت در ظاهر، ظاهرسازی و بینظمی را عیان میسازد. وصله و پینۀ اتفاقات روزنامهای، حالات دوپهلوی شخصیتها که سرگردان میان تعصب کورکورانۀ و سنتی غیرمتعصب مانده، بازیهای بسیار اغراقآمیز که کمتر در سینمای «عیاری» سراغ میتوان گرفت و دیالوگها... و در سطح دیگر، نوع واقعگرایی سینمای «کیانوش عیاری» ارتباط چندانی با واقعیتنمایی «خانه پدری» ندارد و شاید همین امر عامل پرداختهای مبالغهآمیز اثر شده است.
(روزنامۀ اعتماد)
?#یاسمن_خلیلی_فرد
جدا از بازیگران حرفهای فیلم (خصوصاً مهران رجبی و برادران هاشمی) -که بازیهای روانی دارند- بازیگران تازهکار آنچنان درخشان نیستند. این ضعف در دیالوگنویسی نیز به چشم میخورد؛ درواقع برخلاف داستان پرکشش و فیلمنامهی مهندسیشده، دیالوگها تاحدودی کلیشهای و نامتناسب با فضای کلی داستان و فیلمنامهاند. عیاری برخلاف اغلب همنسلان خود در پی نگاه و پرداخت تازهای در سینماست؛ او بهدنبال ایدههایی بکر میرود و با روایتپردازیهای عموماً نوآورانهاش مخاطب را شگفتزده میکند.
(روزنامه اعتماد)
.
?#حسین_قنبری
خانه پدری یک فرم تمام عیار در میزانسن ، طراحی صحنه و لباس ، حرکت دوربین و کادرهای آن و … است ، کاری کم نقص در اجرای فرم که به شدت ماهرانه و زیرکانه تاثیرش را بر محتوای اثر می نهد و گهگاه واکنش خشم و انزجار مخاطب را بر می انگیزد.
بازی بازیگران خانه پدری فوق العاده است از مهران رجبی و ناصر و مهدی هاشمی و زنان خانه پدری تا شهاب حسینی بعنوان پایان بخش این اتفاق همگی عالی و دقیق اند و برنامه ریزی شده بدون هیچ گونه کاراضافهایست.
.
.
.
?متن کامل نقدها، امتیاز و نظر مردم، تصاویر و ... در صفحه این فیلم در سایت سلام سینما?
.
#خانه_پدری
#کیانوش_عیاری
#مهدی_هاشمی, #شهاب_حسینی, #مهران_رجبی, #نازنین_فراهانی, #حسین_فلاح, #مژده_همرنگ, #معصومه_بافنده, #مینا_ساداتی
نقدهایی کوتاه بر «خانه پدری»، فیلمی از کیانوش عیاری
?#علی_فرهمند
به نظر میرسد «خانۀ پدری» سرهمبندی شده. «عیاری» سینما را -برای نخستین بار- فدای سوژه کرده. امّا دقّت در ظاهر، ظاهرسازی و بینظمی را عیان میسازد. وصله و پینۀ اتفاقات روزنامهای، حالات دوپهلوی شخصیتها که سرگردان میان تعصب کورکورانۀ و سنتی غیرمتعصب مانده، بازیهای بسیار اغراقآمیز که کمتر در سینمای «عیاری» سراغ میتوان گرفت و دیالوگها... و در سطح دیگر، نوع واقعگرایی سینمای «کیانوش عیاری» ارتباط چندانی با واقعیتنمایی «خانه پدری» ندارد و شاید همین امر عامل پرداختهای مبالغهآمیز اثر شده است.
(روزنامۀ اعتماد)
?#یاسمن_خلیلی_فرد
جدا از بازیگران حرفهای فیلم (خصوصاً مهران رجبی و برادران هاشمی) -که بازیهای روانی دارند- بازیگران تازهکار آنچنان درخشان نیستند. این ضعف در دیالوگنویسی نیز به چشم میخورد؛ درواقع برخلاف داستان پرکشش و فیلمنامهی مهندسیشده، دیالوگها تاحدودی کلیشهای و نامتناسب با فضای کلی داستان و فیلمنامهاند. عیاری برخلاف اغلب همنسلان خود در پی نگاه و پرداخت تازهای در سینماست؛ او بهدنبال ایدههایی بکر میرود و با روایتپردازیهای عموماً نوآورانهاش مخاطب را شگفتزده میکند.
(روزنامه اعتماد)
.
?#حسین_قنبری
خانه پدری یک فرم تمام عیار در میزانسن ، طراحی صحنه و لباس ، حرکت دوربین و کادرهای آن و … است ، کاری کم نقص در اجرای فرم که به شدت ماهرانه و زیرکانه تاثیرش را بر محتوای اثر می نهد و گهگاه واکنش خشم و انزجار مخاطب را بر می انگیزد.
بازی بازیگران خانه پدری فوق العاده است از مهران رجبی و ناصر و مهدی هاشمی و زنان خانه پدری تا شهاب حسینی بعنوان پایان بخش این اتفاق همگی عالی و دقیق اند و برنامه ریزی شده بدون هیچ گونه کاراضافهایست.
.
.
.
?متن کامل نقدها، امتیاز و نظر مردم، تصاویر و ... در صفحه این فیلم در سایت سلام سینما?
.
#خانه_پدری
#کیانوش_عیاری
#مهدی_هاشمی, #شهاب_حسینی, #مهران_رجبی, #نازنین_فراهانی, #حسین_فلاح, #مژده_همرنگ, #معصومه_بافنده, #مینا_ساداتی
بیشتر...
تبلیغات