|
3 سال پیش
حامد میرزایی

.در باب کمپانی دریم ورکس، اسپیلبرگ عوامل اقتصادی فرهنگی اوایل دهۀ هشتاد میلادی، شاهد بازسازی های

.در باب کمپانی دریم ورکس، اسپیلبرگ عوامل اقتصادی فرهنگی اوایل دهۀ هشتاد میلادی، شاهد بازسازی های
.
در باب کمپانی دریم‌ورکس، اسپیلبرگ و عوامل اقتصادی-فرهنگی
.
اوایل دهۀ هشتاد میلادی، شاهد بازسازی‌های پرهزینۀ چندین فیلم علمی-تخیلی کلاسیک دهۀ پنجاه از جمله «چیز»، «مهاجمان از مریخ» و «تودۀ چسبنده» بود. ولی -و به‌رغم سمبولیسم شدید پسربچۀ در حال ماهیگیری در آسمان‌ها (بهشت!) در آرم #‌دریم‌ورکس (شرکت فیلمسازی که #‌اسپیلبرگ در سال هزار و نهصد و نود و چهار با مشارکت #‌جفری_کاتزنبرگ و #‌دیوید_گفن تأسیس کرد)- آن کیمیاگری که چنین لذت‌های ساده ولو عجیب‌وغریب را به علائم تجاری جهانی بسیار موفقی بدل کرده است. بیش از آنکه ناشی از پیروی از یک شخصیت برجسته باشد، مدیون یک هم‌کوشیِ پیچیده و غیر قابل پیش‌بینی عوامل اقتصادی، فرهنگی و صنعتی است.
.
منبع:
کتاب «ژانر فیلم: از کلاسیک تا پساکلاسیک»
نوشته‌ی «بری لنگفورد»، ترجمه‌ی حسام‌الدین موسوی
نشر سوره‌مهر، چاپ اول، سال ۱۳۹۳
.
#‌انیمیشن #‌مطالعات_انیمیشن #‌دریم_ورکس #‌استیون_اسپیلبرگ
#‌animation #‌animationstudies #‌dreamworks #‌spilberg #‌stevenspielberg

بیشتر...


تبلیغات

تبلیغات


مطالب مرتبط