4 سال پیش
Farshad Monshizadeh Tehrani

ساعت حدود دوازده شب بود رسیدیم به شهر آرال که از قدیم به خاطر دریاچه اش مشهور بود شهر کوچکی بود در

ساعت حدود دوازده شب بود رسیدیم به شهر آرال که از قدیم به خاطر دریاچه اش مشهور بود شهر کوچکی بود و در سایت بوکینگ تنها یک اقامتگاه در آن ثبت شده بود راننده ما را به آنجا برد اما قیمت نسبت امکانات تناسبی نداشت حدود بیست دلار برای دو نفرمون وقتی می خواستی باهاش بحث کنی که مثلا در شیمکنت با این قیمت هتل شیکی رفتیم در جواب گفت اینجا آراله و در واقع ما هم شانس دیگری نداشتیم خوابیدیم و صبح زود بلند شدیم رفتیم ترمینال کوچک شهر منتظر تاکسی و مسافر نفر اول بودیم بعد از دو ساعت ماشینی جور شد برای شهر aktobe در شمال غربی قزاقستان به فاصله ششصد کیلومتری آرال
@‌farshadtravels
در جاده های قزاقستان تا چشم کار می کند استپ ها وسیع و گله های اسب به همراه کره های جوان و شترهای دو کوهانه بی خیال که در آفتاب لم داده اند دیده می شود راننده مون دو سه تا رستوران نگه داشت برای غذا و دستشویی در وسط راه اما ما هیچ چیزی نمی خریدیم فکر می کرد پول نداریم برامون بستنی خرید به هر حال لطفشو نشون داد رسیدیم به آختوبه فکر می کردم در این شهر سیصدهزارنفری دیگه بالاخره اون اتوبوسه که تو ذهنم بود را می بینم آنجا هم می بایستی با ماشروتکا ادامه مسیر می دادیم تا شهر اورال در نزدیکی مرز #‌روسیه شب شده بود و ما حدود هزار و صد کیلومتر از صبح راه پیموده بودیم وقت نداشتیم اقامت داشته باشیم اینجا هم ماشینی گرفتیم که شب رو ما را تا شهر atyrau برساند این شهر در شمال دریای #‌کاسپین قرار دارد شمالی ترین بندر این دریا جالب است بدانید رودخانه #‌اورال از وسط این شهر می گذرد صبح رسیدیم هنوز هشتصد کیلومتر راه باقیمانده بود وای این #‌قزاقستان چقدر بزرگ است و تمام نمی شود با نرم افزار indrive یک ماشین share گرفتم برای این مسیر روز رو تا تونستیم تو ماشین خوابیدیم در مسیر از کنار قبرستان هایی جاده می گذشت راننده و مسافرها ذکرهایی می خواندند حتی امامزاده و زیارتگاههای مقدسی هم در برخی از نقاط دیده می شد کلا مردم معتقد بخش زیادی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند ساعت هشت شب بود که ما رسیدیم آختاو شهری در کنار دریای کاسپین که ما فرداش از آنجا به سمت #‌گرجستان پرواز داشتیم خدا رو شکر حدود بیست ساعت زودتر از موعد رسیدیم به نقطه انتهایی و وقت داشتیم کمی استراحت کنیم
#‌farshadtravels #‌travel #‌kazakhstan #‌aktobe #‌aktau #‌backpacker
#‌سفر#‌سفرنامه#‌ماجراجویی#‌بکپکر#‌تورقزاقستان#‌بلاگرسفر#‌گردشگری#‌گردشگر#‌جهانگردی#‌جهانگرد#‌دوردنیا#‌توریسم#‌توریست#‌قزاقستان