|
3 سال پیش
اكران نيوز

سینمای مان شده خانه سالمندان یادداشت پوریا ذوالفقاری منتقد شناخته شده سینما درباره چگونگی استفاده

سینمای مان شده خانه سالمندان یادداشت پوریا ذوالفقاری منتقد شناخته شده سینما درباره چگونگی استفاده
?
«سینمای‌مان شده خانه سالمندان!»
یادداشت پوریا ذوالفقاری منتقد شناخته شده سینما درباره چگونگی استفاده از بازیگران و چهره‌های تازه
.
سریال آقازاده را ندیده‌ام. اما انتقاد بجایی دیدم از این که امیر آقایی در سریال از بازیگر نقش پدر یا شوهر مادرش (مهدی سلطانی) یکسال بزرگتر است! چند وقت پیش هم تهیه‌کننده‌ای گلایه کرده بود که سریال‌های خانگی دارند همه‌ی بازیگران را می‌برند. امروز هم خبر و عکس تست گریم فرزاد فرزین خواننده منتشر شد. یعنی سینماگران ایرانی حاضر نیستند چهار تا چهره جدید بیاورند. نهایتاً خواننده‌ای، پسر همکاری، دختر آشنایی... این هم البته یکی از برکات سپردن افسار سینما به دست سینماداران است که طی یک دهه اخیر پیوسته گفتند فیلم بدون چهره اکران نمی‌کنیم. فیلمسازان هم ناگزیر رفتند سراغ چهره‌های قبلی. حالا در انتهای دهه نود سینمای‌مان شده خانه سالمندان!
.
اواخر دهه هشتاد و اوایل نود دو فیلمساز جوان (هومن سیدی و رضا درمیشیان) دو چهره جدید آوردند: امیر جدیدی و نوید محمدزاده. محمدحسین مهدویان هم دو سه سال بعد هادی حجازی‌فر را معرفی کرد. خب اینها بازیگران خوبی هستند ولی سایر سینماگران عین این یک دهه دنبال این بازیگران دویده‌اند که بیایند در فیلمشان بازی کنند. هیچ یک هم نخواسته‌اند تکانی به خودشان بدهند و حرکت مشابهی کنند، از چهارنفر تست بگیرند و اعتماد کنند. نتیجه این که همین بازیگران هم اگر حواس‌شان به خودشان نباشد، زیر انبوه پیشنهادها له می‌شوند و به تکرار می‌افتند. خب چرا؟
.
چرا مثلا بیشترین اعتماد را جناب داود میرباقری در «شاهگوش» و حسن فتحی در «شهرزاد» به فرزندان خودشان کردند که نتیجه‌اش سوختن دو فرصت عالی برای معرفی دو چهره واقعا با استعداد بود. بقیه هم که دارند نقش تازه عروس و شاه‌دامادهای‌شان را می‌دهند به پنجاه ساله‌ها!
ویدیو از فیلم‌های «آفریقا» ساخته هومن سیدی و «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان
.
استوری را هم ببینید.
.
اکران نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید: @‌ecrannews

بیشتر...


تبلیغات

تبلیغات


مطالب مرتبط