|
4 سال پیش
سلام سینما
نقدهای کوتاهی بر فیلم خروج تازه ترین ساخته ابراهیم حاتمی کیا یاسمن خلیلی فرد خروج به رغم کاستی
نقدهای کوتاهی بر فیلم «خروج» تازهترین ساخته ابراهیم حاتمی کیا
.
?#یاسمن_خلیلی_فرد
«خروج» به رغم کاستیها و نقصانهایی که در ساختارش به چشم میخورد یک ویژگی مهم محتوایی دارد و آن بازگشت حاتمیکیاست به فیلمهای شدیدالحن انتقادیاش در سالهای دور؛ فیلمهایی چون «آژانس شیشهای»، «موج مرده» و تاحدودی «روبان قرمز» که قهرمانانی از جنسِ مردمِ معمولی داشتند.
.
?#مدیسا_مهراب_پور
بزرگترین هدف و آرمان خروج رسمیت بخشیدن به حق اعتراض و مطالبهگری است. و از این نظر فیلم مهم بهنظر میرسد. پرداختن به بحث مطالبهگری مردمی و بهرسمیت شناختن حق اعتراض اصلا چیز کم و دمدستی نیست و اینکه حاتمیکیا دارد از آن صحبت میکند، امیدوارکننده بهنظر میرسد.
.
?#محسن_سلیمانی_فاخر
مخاطب در مواجهه با «خروج» با این سوال مواجه خواهد شد که آیا حاتمیکیا همان فیلمساز معترض است. واقعیت آن است که اولین مشکل فیلم این است که مملو از تناقض و ابهام است و نتوانسته روایتی قابل فهم را به مخاطب ارائه کند.
.
?#زهره_نبی_زاده
فیلمساز سرباز ما، فیلمی ساخته که دوست و دشمنش نفهمند که منظورش چیست. دوست نفهمد که آیا او واقعا همان سنت همیشگی فیلمسازیش را پیشه کرده و به بالاترین فرد اجرایی و اطرافیانش تاخته و یا اینکه دشمن شک کند که آیا وی به فرضیهی آباد کردن امالقرا چرخش کرده.
.
?#آرامه_اعتمادی
خروج یک فیلم شعارزده است. کشاورزانی که همانگونه در آن برهه تاریخی، سوژه رسانهها شدند، حالا سوژه حاتمیکیا هستند تا حرفهای درشت و پررنگ شعاری او را روی پرده سینما بیاورد.
.
?#صوفیانصراللهی
این یکی از شدیداللحنترین فیلمهای حاتمیکیا کنار «آژانس شیشهای» و «موج مرده» است. یکی از عصبانیترین و انتقادیترین فیلمهایش به وضعیت موجود اما به دلیل پلات کممایه و کارگردانی سردستی میانهی فیلم، نه تنها تاثیرگذار نیست که در بسیاری از سکانسها خستهکننده و گاهی حتی خندهدار میشود.
.
#ابراهیم_حاتمی_کیا
#خروج
نقدهای کوتاهی بر فیلم «خروج» تازهترین ساخته ابراهیم حاتمی کیا
.
?#یاسمن_خلیلی_فرد
«خروج» به رغم کاستیها و نقصانهایی که در ساختارش به چشم میخورد یک ویژگی مهم محتوایی دارد و آن بازگشت حاتمیکیاست به فیلمهای شدیدالحن انتقادیاش در سالهای دور؛ فیلمهایی چون «آژانس شیشهای»، «موج مرده» و تاحدودی «روبان قرمز» که قهرمانانی از جنسِ مردمِ معمولی داشتند.
.
?#مدیسا_مهراب_پور
بزرگترین هدف و آرمان خروج رسمیت بخشیدن به حق اعتراض و مطالبهگری است. و از این نظر فیلم مهم بهنظر میرسد. پرداختن به بحث مطالبهگری مردمی و بهرسمیت شناختن حق اعتراض اصلا چیز کم و دمدستی نیست و اینکه حاتمیکیا دارد از آن صحبت میکند، امیدوارکننده بهنظر میرسد.
.
?#محسن_سلیمانی_فاخر
مخاطب در مواجهه با «خروج» با این سوال مواجه خواهد شد که آیا حاتمیکیا همان فیلمساز معترض است. واقعیت آن است که اولین مشکل فیلم این است که مملو از تناقض و ابهام است و نتوانسته روایتی قابل فهم را به مخاطب ارائه کند.
.
?#زهره_نبی_زاده
فیلمساز سرباز ما، فیلمی ساخته که دوست و دشمنش نفهمند که منظورش چیست. دوست نفهمد که آیا او واقعا همان سنت همیشگی فیلمسازیش را پیشه کرده و به بالاترین فرد اجرایی و اطرافیانش تاخته و یا اینکه دشمن شک کند که آیا وی به فرضیهی آباد کردن امالقرا چرخش کرده.
.
?#آرامه_اعتمادی
خروج یک فیلم شعارزده است. کشاورزانی که همانگونه در آن برهه تاریخی، سوژه رسانهها شدند، حالا سوژه حاتمیکیا هستند تا حرفهای درشت و پررنگ شعاری او را روی پرده سینما بیاورد.
.
?#صوفیانصراللهی
این یکی از شدیداللحنترین فیلمهای حاتمیکیا کنار «آژانس شیشهای» و «موج مرده» است. یکی از عصبانیترین و انتقادیترین فیلمهایش به وضعیت موجود اما به دلیل پلات کممایه و کارگردانی سردستی میانهی فیلم، نه تنها تاثیرگذار نیست که در بسیاری از سکانسها خستهکننده و گاهی حتی خندهدار میشود.
.
#ابراهیم_حاتمی_کیا
#خروج
بیشتر...
تبلیغات