|
5 سال پیش
Filmnews | فیلم نیوز
جدال احمد غلامی، طالبی نژاد جواد طوسی درخصوص فیلم همایون غنی زاده از قتل امیر کبیر تا قتل های زنجی
?
جدال احمد غلامی، طالبی نژاد وجواد طوسی درخصوص فیلم همایون غنی زاده / از قتل امیر کبیر تا قتلهای زنجیرهای در «مسخره باز»
.
میزگردی جنجالی و خواندنی شنبه ۱۱ آبان در روزنامه شرق با حضور سه منتقد و کارشناس سینما درباره فیلم «مسخرهباز» برگزار و منتشر شده است.
.
طالبینژاد: «مسخره باز » هــم میگوید اگــر دچــار مشــکلات و اتفاقاتی هستیم، ریشــه آن را باید در گذشته جست و جو کنیم. فیلم در واقــع روزگار ما را تصویر و برای اینکه فضا را بســازد، به گذشــته نیز رجوع میکند. من در مدت تماشای فیلم احســاس میکردم در گذشته، حال و آینده شناور هســتم. «همایون غنیزاده» با ساخت این فیلم نشان داد به سمت سینمای آینده حرکت میکند.
.
احمد غلامی: زمان فیلم از گذشتههای دور تا اکنون در حرکت است؛ از تداعی تاریخی قتل امیرکبیر تا واقعه تاریخی که امروزی شــده است؛ گاهی هم ادای دین به تاریخ ســینما. زمان «مسخرهباز» خطی نیست بلکه مدور اســت. اینجا بحث تاریخ سینما نیز مطرح نیســت، بلکه این سینما اســت که به کمک ما میآید تا تاریخ سرنوشت خودمان را روایت کنیم. فیلم تقریبا تاریخ مشخصی از ایران را دربر میگیرد.
.
طوسی: قصد مخالف خوانی و گاردگرفتن الکی در این جمع را ندارم. اما در ارتباط با برداشتهای مضمونی آقای غلامی و اشاره ایشان به وجود یک سیر تاریخی در فیلم، فکر میکنم در اوج یک بیمنطقی یا ذهنیگرایی سبکی، کلامی و فلسفی باید نوعی منطق پذیری برای مخاطــب ایجاد کرد.
.
طالبی نژاد: اینکه من در ۶۶ ســالگی دارم از فیلم آقای غنــی زاده که اولین فیلمــش هم هســت دفــاع میکنم، حتمــا فیلم او ظرفیتهایی دارد که میشــود از آن دفاع کرد. دفاع من هیجانی نیست چرا که با ســران سینمای موج نو ایران هم مراوده داشــتهام ، هم مصاحبه کرده ام.
.
#فیلم_نیوز۹۸
#فیلم_نیوز_مسخره_باز
جدال احمد غلامی، طالبی نژاد وجواد طوسی درخصوص فیلم همایون غنی زاده / از قتل امیر کبیر تا قتلهای زنجیرهای در «مسخره باز»
.
میزگردی جنجالی و خواندنی شنبه ۱۱ آبان در روزنامه شرق با حضور سه منتقد و کارشناس سینما درباره فیلم «مسخرهباز» برگزار و منتشر شده است.
.
طالبینژاد: «مسخره باز » هــم میگوید اگــر دچــار مشــکلات و اتفاقاتی هستیم، ریشــه آن را باید در گذشته جست و جو کنیم. فیلم در واقــع روزگار ما را تصویر و برای اینکه فضا را بســازد، به گذشــته نیز رجوع میکند. من در مدت تماشای فیلم احســاس میکردم در گذشته، حال و آینده شناور هســتم. «همایون غنیزاده» با ساخت این فیلم نشان داد به سمت سینمای آینده حرکت میکند.
.
احمد غلامی: زمان فیلم از گذشتههای دور تا اکنون در حرکت است؛ از تداعی تاریخی قتل امیرکبیر تا واقعه تاریخی که امروزی شــده است؛ گاهی هم ادای دین به تاریخ ســینما. زمان «مسخرهباز» خطی نیست بلکه مدور اســت. اینجا بحث تاریخ سینما نیز مطرح نیســت، بلکه این سینما اســت که به کمک ما میآید تا تاریخ سرنوشت خودمان را روایت کنیم. فیلم تقریبا تاریخ مشخصی از ایران را دربر میگیرد.
.
طوسی: قصد مخالف خوانی و گاردگرفتن الکی در این جمع را ندارم. اما در ارتباط با برداشتهای مضمونی آقای غلامی و اشاره ایشان به وجود یک سیر تاریخی در فیلم، فکر میکنم در اوج یک بیمنطقی یا ذهنیگرایی سبکی، کلامی و فلسفی باید نوعی منطق پذیری برای مخاطــب ایجاد کرد.
.
طالبی نژاد: اینکه من در ۶۶ ســالگی دارم از فیلم آقای غنــی زاده که اولین فیلمــش هم هســت دفــاع میکنم، حتمــا فیلم او ظرفیتهایی دارد که میشــود از آن دفاع کرد. دفاع من هیجانی نیست چرا که با ســران سینمای موج نو ایران هم مراوده داشــتهام ، هم مصاحبه کرده ام.
.
#فیلم_نیوز۹۸
#فیلم_نیوز_مسخره_باز
بیشتر...
تبلیغات