|
5 سال پیش
سلام سینما
.نقد فیلم عرق سرد حرکت بر مرزهای اخلاقیات امتیاز فیلم در سینما: از 10 امتیاز منتقد به فیلم: از
.
?#نقد فیلم «#عرق_سرد » / حرکت بر مرزهای اخلاقیات
.
?امتیاز فیلم در سلام سینما: 6.4 از 10
?امتیاز منتقد به فیلم: 9 از 10
.
#احسان_آجورلو - عرق سرد در زمینه سینمایی نمونه یک فیلمنامه ساده، تمیز و بدون اضافه کاری است، داستانش را مطرح میکند، در لحظهای که باید تعلیق به کار میبندد، چالش به وجود میآورد، ریتم خود را حفظ میکند، شخصیتها در راستا اهداف خود حرکت میکنند و دست به اعمال خارج از پیرنگ اصلی نمیزنند، دیالوگهایشان نه شعاری دارد نه هدف دیگری را دنبال میکند بلکه تنها میخواهد داستان را پیش ببرد. در نتیجه هم داستان سرگردان نمیشود. این تمام آنچه است که یک فیلمنامه از نظر هنری باید داشته باشد و عرق سرد همه را رعایت میکند.
.
در مضمون نیز یک دوگانگی چالش برانگیز بین حقانیت اخلاقی میآفریند که این امر به مدد اطلاعاتی که به وقت توزیع میشود اتفاق میافتد. شخصیت اصلیاش برای هدفش میجنگد هرچند در نهایت شکست را تجربه میکند اما این شکست را با انتقام پاسخ میدهد. از طرفی مخاطب را نسبت به آنتاگونیست در موضع منفی قرار نمیدهد.
.
با نشانههای زیر متنی حس سمپاتیک مخاطب نسبت به آنتاگونیست را تحریک میکند و در سطح متن به دفاع از قهرمان میپردازد. این امر باعث میشود کشمکش اخلاقی درون داستان به مخاطب انتقال پیدا کند و مخاطب به صورت کلی با یک معما مواجه شود که برای حل کردنش تشنه اطلاعات داستان شود. این وجه مضمونی اخلاقی شخصیتهای دو سویهای را خلق میکند که در اصول فیلم نامه نویسی نیز موفق عمل میکنند. .
.
?متن کامل نقد در صفحه فیلم «عرق سرد» در سایت #سلام_سینما
.
#سلام_سینما_نقد
کارگردان: #سهیل_بیرقی
بازیگران: #باران_کوثری, #امیرجدیدی, #سحردولتشاهی, لیلی رشیدی, هدی زین العابدین
?#نقد فیلم «#عرق_سرد » / حرکت بر مرزهای اخلاقیات
.
?امتیاز فیلم در سلام سینما: 6.4 از 10
?امتیاز منتقد به فیلم: 9 از 10
.
#احسان_آجورلو - عرق سرد در زمینه سینمایی نمونه یک فیلمنامه ساده، تمیز و بدون اضافه کاری است، داستانش را مطرح میکند، در لحظهای که باید تعلیق به کار میبندد، چالش به وجود میآورد، ریتم خود را حفظ میکند، شخصیتها در راستا اهداف خود حرکت میکنند و دست به اعمال خارج از پیرنگ اصلی نمیزنند، دیالوگهایشان نه شعاری دارد نه هدف دیگری را دنبال میکند بلکه تنها میخواهد داستان را پیش ببرد. در نتیجه هم داستان سرگردان نمیشود. این تمام آنچه است که یک فیلمنامه از نظر هنری باید داشته باشد و عرق سرد همه را رعایت میکند.
.
در مضمون نیز یک دوگانگی چالش برانگیز بین حقانیت اخلاقی میآفریند که این امر به مدد اطلاعاتی که به وقت توزیع میشود اتفاق میافتد. شخصیت اصلیاش برای هدفش میجنگد هرچند در نهایت شکست را تجربه میکند اما این شکست را با انتقام پاسخ میدهد. از طرفی مخاطب را نسبت به آنتاگونیست در موضع منفی قرار نمیدهد.
.
با نشانههای زیر متنی حس سمپاتیک مخاطب نسبت به آنتاگونیست را تحریک میکند و در سطح متن به دفاع از قهرمان میپردازد. این امر باعث میشود کشمکش اخلاقی درون داستان به مخاطب انتقال پیدا کند و مخاطب به صورت کلی با یک معما مواجه شود که برای حل کردنش تشنه اطلاعات داستان شود. این وجه مضمونی اخلاقی شخصیتهای دو سویهای را خلق میکند که در اصول فیلم نامه نویسی نیز موفق عمل میکنند. .
.
?متن کامل نقد در صفحه فیلم «عرق سرد» در سایت #سلام_سینما
.
#سلام_سینما_نقد
کارگردان: #سهیل_بیرقی
بازیگران: #باران_کوثری, #امیرجدیدی, #سحردولتشاهی, لیلی رشیدی, هدی زین العابدین
بیشتر...
تبلیغات