|
5 سال پیش
سلام سینما
.دختران ماندگار دهه هفتاد سینمای ایران بخش دوم اختصاصی سینما از میان دختران نوجوان جوانی که در فیل
.
دختران ماندگار دهه هفتاد سینمای ایران / بخش دوم
.
اختصاصی #سلام_سینما - از میان دختران نوجوان و جوانی که در فیلمهای دهه هفتاد سینمای ایران، ساخته و پرداخته شدهاند، ماندگارترینهایشان را مرور کردهایم.
.
?پری - #نیکی_کریمی
دختری که بهواسطه پیدا کردن یک کتاب معنوی و خاص زندگیش دگرگون شده و به شکل جنونآمیزی به دنبال کشف حقیقت کتاب و بهواسطه آن روحیات برادر بزرگتر است که در آتش سوزی از دست رفته. پری آرام و قرار ندارد. نمیداند باید چه کند و چیزی از درون انگار او را مشت و لگد میکوبد و میخواهد بزند بیرون.
.
نیکی کریمی به خوبی از پس اجرای چنین نقش جنونآمیزی برآمده است و وحشت حقیقت در صورتش هویداست و هرچه فیلم جلو میرود، بیشتر و بیشتر هم میشود.
.
?ناصرالدین شاه آکتور سینما- فاطمه معتمدآریا
#فاطمه_معتمدآریا در «ناصرالدین شاه آکتور سینما» نقش اولین ستاره زن سینمای ایران را بازی میکند. با گریمی درست شبیه به دختر لر در فیلم «دختر لر» ناگهان از شهر فرنگ بیرون میآید و به دربار همایونی شاه دخول میکند.
.
مهمترین نکته درباره این شخصیت در وهله اول همان وجهه اسطورهای سینماییاش در متن تاریخ سینمای ایران است و در وهله دوم کیفیت بازی خود معتمد آریا که تا توانسته سعی کرده اکتها و حالات #دختر_لر را در جزئیات بازیش، حتی در ریزترین میمیکهای چهره، بازسازی کند.
.
?#زندان_زنان - #پگاه_آهنگرانی
پگاه آهنگرانی در فیلم مادرش #منیژه_حکمت نقش یکی از زندانیان بسیار جوان را بازی میکند که گویی عضو گروه مجاهدین خلق بوده. او ویولن میزند و نوای ویولنش، انگار تنها کورسوی نور و امید در این فیلم تلخ و تاریک است.
.
?نرگس- #عاطفه_رضوی
هرچند اسم فیلم «نرگس» است اما در واقع نرگس بهانهایست تا تماشاگر وارد زندگی آفاق و عادل شود. عادل پسری است که در نوجوانی با زنی بسیار بزرگتر از خود همراه میشود که هم جایگاه مادر و هم معشوقه او را دارد. یک رابطه ممنوعه گناهآلود.
ورود نرگس اما نظم و تعادل زندگی آنها را بهم میزند و عادل را با این حقیقت روبهرو میکند که چقدر در سالهای گذشته بهواسطه همراهی با آفاق از وضعیت طبیعی و نرمال زیستی خود دور بوده است.
یکی از ساختارشکنانهترین درامهای دهه هفتادی که برآمده از ذهن خلاق یک کارگردان زن، #رخشان_بنی_اعتماد است.
.
?متن کامل در سایت سلام سینما
دختران ماندگار دهه هفتاد سینمای ایران / بخش دوم
.
اختصاصی #سلام_سینما - از میان دختران نوجوان و جوانی که در فیلمهای دهه هفتاد سینمای ایران، ساخته و پرداخته شدهاند، ماندگارترینهایشان را مرور کردهایم.
.
?پری - #نیکی_کریمی
دختری که بهواسطه پیدا کردن یک کتاب معنوی و خاص زندگیش دگرگون شده و به شکل جنونآمیزی به دنبال کشف حقیقت کتاب و بهواسطه آن روحیات برادر بزرگتر است که در آتش سوزی از دست رفته. پری آرام و قرار ندارد. نمیداند باید چه کند و چیزی از درون انگار او را مشت و لگد میکوبد و میخواهد بزند بیرون.
.
نیکی کریمی به خوبی از پس اجرای چنین نقش جنونآمیزی برآمده است و وحشت حقیقت در صورتش هویداست و هرچه فیلم جلو میرود، بیشتر و بیشتر هم میشود.
.
?ناصرالدین شاه آکتور سینما- فاطمه معتمدآریا
#فاطمه_معتمدآریا در «ناصرالدین شاه آکتور سینما» نقش اولین ستاره زن سینمای ایران را بازی میکند. با گریمی درست شبیه به دختر لر در فیلم «دختر لر» ناگهان از شهر فرنگ بیرون میآید و به دربار همایونی شاه دخول میکند.
.
مهمترین نکته درباره این شخصیت در وهله اول همان وجهه اسطورهای سینماییاش در متن تاریخ سینمای ایران است و در وهله دوم کیفیت بازی خود معتمد آریا که تا توانسته سعی کرده اکتها و حالات #دختر_لر را در جزئیات بازیش، حتی در ریزترین میمیکهای چهره، بازسازی کند.
.
?#زندان_زنان - #پگاه_آهنگرانی
پگاه آهنگرانی در فیلم مادرش #منیژه_حکمت نقش یکی از زندانیان بسیار جوان را بازی میکند که گویی عضو گروه مجاهدین خلق بوده. او ویولن میزند و نوای ویولنش، انگار تنها کورسوی نور و امید در این فیلم تلخ و تاریک است.
.
?نرگس- #عاطفه_رضوی
هرچند اسم فیلم «نرگس» است اما در واقع نرگس بهانهایست تا تماشاگر وارد زندگی آفاق و عادل شود. عادل پسری است که در نوجوانی با زنی بسیار بزرگتر از خود همراه میشود که هم جایگاه مادر و هم معشوقه او را دارد. یک رابطه ممنوعه گناهآلود.
ورود نرگس اما نظم و تعادل زندگی آنها را بهم میزند و عادل را با این حقیقت روبهرو میکند که چقدر در سالهای گذشته بهواسطه همراهی با آفاق از وضعیت طبیعی و نرمال زیستی خود دور بوده است.
یکی از ساختارشکنانهترین درامهای دهه هفتادی که برآمده از ذهن خلاق یک کارگردان زن، #رخشان_بنی_اعتماد است.
.
?متن کامل در سایت سلام سینما
بیشتر...
تبلیغات