خبرگزاری تسنیم |
3 سال پیش

1400 نفر نیروی شرکتی شهرداری سنندج چشم انتظار تعیین تکلیف هستند اخبار کردستان تسنیم


1400 نفر نیروی شرکتی شهرداری سنندج چشم‌انتظار تعیین‌تکلیف هستند

گروه استان‌ها- شهردار سنندج گفت: از ۱۹۵۰ نفر نیروی این شهرداری، ۱۴۰۰ نفر شرکتی و چشم‌انتظار تعیین تکلیف هستند.

- اخبار استانها -

به گزارشخبرگزاری تسنیمازسنندج، حشمت‌الله صیدی عصر امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر سنندج با مدیرکل امور شوراها و شهرداری‌های وزارت کشور با بیان اینکه براساس شاخص‌‌ها و اقدامات انجام شده امروزه سنندج در قیاس با شهرهای مشابه و سنوات گذشته، در وضعیت نسبتاً مطلوبی قرار گرفته است؛ اظهار داشت: سال 96 شهرداری سنندج را با شرایط نامطلوب، 3 ماه حقوق معوقه کارکنان، 5 ماه حقوق معوقه کامیون‌های حمل زباله، 7 ماه حقوق معوقه خودروهای استیجاری و تحصن پیمانکاران و بازنشستگان تحویل گرفتیم.

وی افزود: در سال 96 شهرداری سنندج 120 میلیارد تومان بدهی داشت و تمام هم و غم‌مان پرداخت حقوق بود که اکنون بدهی‌ها به حدود 20 میلیارد تومان کاهش یافته است؛ در حال حاضر اقدامات دیگری همچون اجرای پیاده راه خیابان فردوسی سنندج، اتصال بلوار کردستان به ساحلی، رونمایی از مجسمه نماد مقاومت و ایثار در آبیدر،نخستین زیپ‌لاین و پل معلق در حال انجام بوده که بی‌نظیر است.

شهردار سنندج از مدیرکل امور شوراها و شهرداری‌های وزارت کشور خواست که نیروهای شهرداری تبدیل وضعیت و تعیین تکلیف شوند؛ متأسفانه از یک‌سال گذشته درخواست تعیین وضعیت همکارانمان را به وزارت کشور ارسال کرده اما علی‌رغم پیگیری‌های متعدد، بلاتکلیف مانده است.

وی با بیان اینکه از زمان ورود به شهرداری سنندج یک نفر را استخدام نکرده و رعایت این اصل خط قرمز و از نیروهای پاک‌دست و توانمند برای مسئولیت‌های مختلف استفاده کرده‌ام، خاطرنشان کرد: از دو هزار و 200 نفر کارکنان شهرداری در سال 96، 250 نفر بازنشسته و اکنون از 1950 نفر، 1400 نفر شرکتی و چشم‌انتظار تعیین تکلیف هستند.

صیدی با ذکر اینکه بحث مالیات بر ارزش افزوده پرداختی به شهرداری‌ها همواره مورد اعتراضمان بوده و هست، عنوان کرد: متأسفانه در این بخش ظلم مضاعفی به شهرهای کوچک و محروم می‌شود که باید برطرف شود.

نیروهای شرکتی شهرداری‌های کشور تبدیل وضعیت می‌شوند
مدیرکل امور شوراها و شهرداری‌های وزارت کشور: شوراها برای حل مشکلات مردم راهکار ارائه بدهند

وی ادامه داد: در سال 96 شهرداری سنندج از این محل 20 میلیارد تومان ارزش افزوده دریافت کرده در حالی‌که شهری همچون زنجان که وضعیت مشابه داشته، 80 میلیارد تومان دریافت کرده‌اند. با این وجود از طریق استفاده از بند «و» تبصره 5 و تسهیلات بر مشکلات فائق آمده‌ایم.

شهردار سنندج از ارتقای 2 متر سرانه فضای سبز در طول سه سال در سنندج خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه در بخش سرمایه‌گذاری نیز اقدامات خوبی همچون احداث شهربازی انجام شده و برای جابه‌جایی و ساماندهی بازار «تاناکورا» سرمایه‌گذاری از اقلیم کردستان عراق جذب و در حال اجرای پروژه هستند.

وی با اشاره به اینکه در طول سه سال گذشته 12 ماشین پیشرفته به ناوگان آتش‌نشانی سنندج اضافه شده است، ادامه داد: به‌زودی بالابر 27 متری آتش‌نشانی نیز به سنندج می‌رسد؛ بخش زیادی از مطالباتمان را از راه و شهرسازی گرفته‌ایم.

صیدی با بیان اینکه امروزه شهروندان سنندجی رضایت‌مندی نسبی از شوراها و شهرداری سنندج دارند؛ اعلام کرد: امسال رکورد آسفالت نسبت به سالیان گذشته در سنندج شکسته خواهد شد، امسال 50 هکتار آسفالت انجام و در سال‌های 97 و 98 نیز 230 هزار متر و 270 متر اجرایی شده است.

شهردار سنندج وعده داد که امسال جشن شادی اینکه هیچ کوچه‌ خاکی در سنندج نداشته باشیم، خواهیم گرفت.

انتهی پیام/484/س



#‌اخبار منبع: خبرگزاری تسنیم

بیشتر...


تبلیغات

تبلیغات

مطالب مرتبط

یک دانشمند سابق ناسا هشدار داده است که ماهواره‌های استارلینک(Starlink) ایلان ماسک می‌توانند میدان مغناطیسی زمین را فرسایش دهند و به آرامی همه ما را مسموم کنند.

1 ساعت پیش

داده‌های مربوط به بخش درصد مشارکت بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران از پایگاه InCite و با در نظر گرفتن ESCI استخراج شده است و نشان می‌دهد که درصد مشارکت بین‌المللی در پنج سال اخیر رشد خوبی داشته است.

-124 دقیقه پیش

شامگاه ۳۱ فروردین شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد به پایگاه هوایی اصفهان هیچ آسیبی وارد نشده و منابع عبری‌زبان هم از به بن‌بست رسیدن مذاکرات با حماس برای تبادل اسرا گزارش دادند. در همین حال تلویزیون صهیونیستی از مشاجره لفظی شدید میان بنیامین نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان بر سر وضعیت غزه خبر داد و اردن هم اعلام کرد مصمم است در تحولات غزه، آسمانش با سوءاستفاده رژیم صهیونیستی مواجه نشود.

2 ساعت پیش

یک منبع سرویس امنیتی عراق به اسپوتنیک گفت: انفجارهایی در پایگاه نظامی «کالسو» در استان بابل عراق رخ داده است. برخی منابع حمله هوایی را دلیل این انفجار اعلام کرده‌اند.

2 ساعت پیش

وزیر امور خارجاه ایران در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: متأسفانه رویکردهای سیاست‌زده، دوگانه و غلط تاکنون باعث شده است تلاش‌های سیاسی برای پایان بحران غزه بی‌نتیجه باقی بماند.

2 ساعت پیش

جلد روزنامه ابرار ورزشی شنبه یک اردیبهشت را می‌بینید.

1 ساعت پیش

رسانه‌های عراقی از وقوع انفجار در پایگاه نظامی «کالسو» در شمال استان بابل خبر دادند.

1 ساعت پیش

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه گفت: (بنیامین) نتانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) از کنترل خارج شده است و باید مهار شود.

2 ساعت پیش

بیشتر...