2 سال پیش
سونی: پلی استیشن از ماه آینده سودآور خواهد شد زومیت
سونی: پلی استیشن 5 از ماه آینده سودآور خواهد شد
سران سونی در جدیدترین نشست خبری با موضوع پلی استیشن، پیشبینیهای خود در مورد آیندهی کنسولهای خانگی پلی استیشن ۴ و ۵ را ارائه دادند.
Twinfinite در گزارشی به بررسی سخنان سران سونی پرداخته که اطلاعات جالبی را در مورد برنامههای آیندهی ژاپنی برای کنسولهای خانگی پلی استیشن و سرویسهای مرتبط با آن در اختیارمان قرار میدهد. جیم رایان، مدیرعامل بخش سرگرمیهای تعاملی سونی در نشستی باسهامداران و سرمایهگذاران شرکت ژاپنی به ارائهی اطلاعات جالبی در مورد برند پلی استیشن و آینده آن پرداخته است؛ صحبتهایی که در ادامه خلاصهای از آنها را میخوانیم:
- سونی قصد داردپلی استیشن ۵را به بزرگترین پلتفرم تاریخ خود تبدیل کند و از طرف دیگر آنها میخواهند پلی استیشن ۴ پلتفرمی با طولانیترین دُم ممکن باشد (اصطلاح دم طولانی یا Long Tail برای محصولاتی به کار میرود که بخش زیادی از فروش آنها نه در ابتدا یا میانهی راه، بلکه در بخشهای بعدی صورت بگیرد. مثل پلی استیشن ۴ که با عرضه در سال ۲۰۱۳، همچنان پس از گذشت بیش از هفت سال به فروش خود ادامه میدهد).
- رکورد درآمدزایی پلی استیشن که مدتی قبل شکسته شد، در حالی به دست آمده که سونی در حال تغییر نسل و حرکت از دوران پلی استیشن ۴ به پلی استیشن ۵ بود. به دست آوردن درآمد بالا در چنین شرایطی کار سادهای نیست.
- تقاضا برای خرید پلی استیشن ۵ همچنان بهشدت بالا است و کنسولهای عرضهشده در عرض چند ثانیه به فروش میرسند.
- جامعه مخاطبان پلی استیشن در حال تغییر و تحول هستند. افرادی که در دوران پلی استیشن ۱ به سراغ این کنسول آمده بودند، اکنون فرزندان خود را سرگرم بازی با کنسولهای جدیدتر پلی استیشن میبینند و میانگین سنی مخاطبان پلی استیشن هم به تعادل بیشتری رسیده است. همچنین تعداد زنان و دختران گیمر از ۱۸ درصد در دوران پلی استیشن ۱ به ۴۱ درصد در روزگار فعلی رسیده است.
- به گفتهی جیم رایان، بازیهای همزمان با عرضه پلی استیشن ۵ یا به اصطلاح Launch Title-های این کنسول، نسبت به تمام کنسولهای قبلی سونی در شرایط بهتری به سر میبردهاند و این روند در سال ۲۰۲۱ نیز ادامه خواهد داشت.
- مدل استاندارد پلی استیشن ۵ از ماه آینده به نقطهای میرسد که دیگر برای سونی ضررده نخواهد بود و پس از آن هم بهتدریج به سمت سوددهی میرود (معمولاً کنسولهای بازی تا مدتها ضررده هستند و شرکتهای سازندهی کنسول خانگی از طریق فروش نرمافزار و سرویس به درآمد بالایی میرسند).
- طبق صحبتهای رایان، اهمیت کسب سود از طریق فروش خود کنسول روزبهروز کمتر میشود و از آن طرف اهمیت سوددهی نرمافزارها و سرویسها در حال افزایش است.
- سونی پیشبینی میکند که سال مالی ۲۰۲۱ این شرکت (از آوریل ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲) به بزرگترین سال مالی تاریخ شرکت تبدیل شود و سال مالی ۲۰۲۲ حتی از آن هم بهتر خواهد بود. همچنین این شرکت پیشبینی میکند که در سال مالی اخیر بیشترین تعداد کنسول را نسبت به سالهای قبل بفروشد.
- پلی استیشن ۴ همچنان از نظر درآمدزایی اهمیت بسیار بالایی برای سونی دارد و طبق انتظارات آنها، ۷۰ درصد از درآمد فروش این شرکت به فروشگاهها برای توزیع محصول در سال مالی ۲۰۲۱، مختص پلی استیشن ۴ خواهد بود.
- سونی به فکر رشد در زمینههای مختلف است، از جمله حضور پررنگتر در بازار چین. آنها توجه زیادی به PlayStation Direct خواهند داشت که کانال توزیع مستقیم کنسول توسط خود سونی است و بهزودی پس از آمریکا، در اروپا هم راهاندازی میشود. همچنین استودیوهای پلی استیشن به رشد خود ادامه خواهند داد و بازیهای بیشتری از آنها خواهیم دید که شامل آثار چندنفره و IP-های جدید نیز میشوند. درعینحال سونی به بازارهایی فراتر از کنسولها یعنی پیسی و موبایل هم توجه ویژه خواهد داشت و مبحث بازی بهعنوان سرویس (Games as a Service) هم برای آنها اهمیت زیادی دارد.
- در اسلایدهای مربوط به بخش پیسی،لوگوی بازی آنچارتد ۴ (Uncharted 4)نیز به چشم میخورد؛ ولی رایان عرضه این بازی برای پی سی را تأیید نکرده است. البته او به ارائه بازیهای بیشتری برای پیسی در سال مالی ۲۰۲۱ و پس از آن اشاره کرده؛ ولی هنوز تکلیف این بازی ناتی داگ بهطور کامل مشخص نیست.
- پلی استیشن ناو (PlayStation Now)تا امروز ۳٫۲ میلیون مشترک پرداختی داشته است (مشترکانی که برای استفاده از پلی استیشن ناو هزینه کردهاند، نه مشترکان سرویسهای رایگان و کوتاهمدت آن).
- پلی استیشن پلاس (PlayStation Plus)نیز به ۴۸ میلیون مشترک پرداختی رسیده است.
در مجموع سونی روزهای خوبی را با برند پلی استیشن پشت سر میگذارد و باید دید سیاستهای این شرکت در زمینههای مختلف از جمله بازار پی سی به کجا خواهد رسید.
مقالههای مرتبط:
در گزارش دیگری، سونی به برنامههای خود برای در اختیار قرار دادن سرویسهای سرگرمی پلی استیشن در اختیار میلیونها کاربر دیگر اشاره میکند.پلی استیشن با مدیریتجیم رایاناکنون در حال سپری کردن موفقترین دوران خود در تاریخ شرکت سونی است. همچنین میدانیم که شرکت سونی طی سه سال آینده قصد خرج کردن حدوداً ۸٫۳۹ میلیارد دلار فقط روی سرمایهگذاریهای استراتژیک برای گسترش تعداد مخاطبهای انواع و اقسام سرویسهای خود را دارد؛ پولی که بخش زیادی از آن متعلق به پلی استیشن است.
در عین اهمیت داشتن فراوان کنسولهای پلی استیشن، لوازم جانبی آنها همچونپلی استیشن وی آرجدید سونیو صد البته انواع و اقسام بازیهایی که برای پلی استیشن ۵ عرضه خواهند شد، سونی برنامههای دیگری را نیز برای گسترش یافتن دنبال میکند.
یکی از روشهای اصلی این گسترش یافتن پلی استیشن موردی نیست جز رساندن بسیاری از بازیهای اختصاصی محبوب به تعداد بسیار بیشتری از گیمرها. مثلاً سونی با عرضهی بعضی از بازیهای انحصاری/اختصاصی نسبتاً قدیمی شدهی خود روی کامپیوترهای شخصی این کار را انجام میدهد؛ زیرا هم فروش آن بازیها طبیعتاً پس از مدتی روی کنسول تقریباً متوقف میشود و هم تعداد فراوانی از گیمرهای PC هستند که هرگز سراغ کنسولهای بازی نمیآیند. این وسط همه میدانند که بازار بازیهای موبایل به شکلی باورنکردنی و توقفناپذیر در حال گسترش یافتن است و تعداد بسیاری از گیمرهای بازی آیفون و بازی اندروید هرگز سراغ کامپیوترهای شخصی و کنسولها نخواهند رفت.
در نتیجه سونی مانند بسیاری از شرکتهای بزرگ دیگر دنیای بازیهای ویدئویی، در آیندهی نزدیک بعضی از فرنچایزهای محبوب خود را با بازیهای موبایل مناسب به گوشیهای هوشمند میآورد تا میلیونهای گیمر جدید و متفاوت پیدا کند. البته به شکلی واضح قرار نیست دقیقاً همان بازیهای عرضهشده برای کنسولهای پلی استیشن یا کامپیوترهای شخصی روی موبایلها اجرا شوند. بلکه جیم رایان میخواهد بازیهای موبایل دقیقاً به درد همین پلتفرم بخورند و تکمیلکنندهی جامعهی گیمرهای مجموعه بازیهای معروف پلی استیشن باشند.
رایان که نزدیک به سه دهه سابقهی حضور در سونی را دارد و اکنون مدیر اجرایی و رئیس برند پلی استیشن است، در این رابطه توضیح میدهد:
در طول بیشتر از ۲۵ سال گذشته، استودیوهای بازیسازی پلی استیشن مجموعهای غنی ازIP-های مختلف را خلق کردند؛ بازیهایی که تجربههایی غوطهور کننده و احساسبرانگیز را تحویل گیمرهای پلی استیشن دادند و آنها را به سفرهای مختلف بردند.ما به چگونگی گسترش جامعهی گیمرهای این بازیها فکر کردیم و در آزمونوخطاهای خود به موفقیتهای اولیه در ارائهی بازیها و نرمافزارهای پلی استیشن به موبایل رسیدیم. پس در حال گشتوگذار داخل پلتفرم موبایل هستیم تا با میلیونها گیمر بیشتر ارتباط برقرار کنیم؛ با بازیهای موبایل برای فرنچایزهای اختصاصی/انحصاری ما که میتوانند تکمیلکنندهی جامعهی بازیهای AAA و بازیهای آنلاین و سرویسمحور سونی باشند.
مقالههای مرتبط:
سونی میتواند روشهای مختلفی برای آوردن انواع و اقسام بازیهای خود به گوشیهای هوشمند داشته باشد. مثلاً مجموعه بازیTwisted Metal و سری بازیGran Turismo به شکلی واضح توانایی عرضه بهعنوان بازیهای ریسینگ متفاوت روی موبایلها را دارند. از آن سو مجموعه بازی کیلزون میتواند یک مالتیپلیر پرمخاطب جذاب در قالب بازی آیفون و بازی اندروید داشته باشد.
جیم رایان به این شکل صحبتهای تازهی خود را به اتمام میرساند: «ما در حال کاوش کردن بازار بازیهای موبایل با برخی از مجموعههای معرکهی پلی استیشن هستیم. پس منتظر بمانید. با سرمایهگذاری روی مجموعه بازیهای خود، همکاریهای گروهی داخل شرکت سونی و سرمایهگذاری روی تجربههای اجتماعی و بازار موبایل، ما هیجانزده هستیم که فرصت گسترش جامعهی مخاطبهای خود را داریم و آمادهی استقبال از میلیونها گیمر جدید با ورود آنها به خانوادهی پلی استیشن میشویم.»
اخبار زنده؛ عملیشدن سوپرایز وزیر ارتباطات با آغاز بهکار پهپادهای پستی هدی و هادی
#فناوری #تکنولوژی #علمی منبع: زومیت
بیشتر...
تبلیغات
تبلیغات
مطالب مرتبط
کافی است ساخت یک دستگاهSUV پلاگین هیبریدی را به لامبورگینی بسپارید تا خودرویی هیجانانگیز تولید کند. اوروسSE ، نسخه پلاگین هیبریدی از پرفروشترین مدل این شرکت است که اکنون به قدرت و سرعت بیشتری دست یافته است.
13 ساعت پیش
نمایشگاه خودرو چری پکن و کنفرانس جهانی فروشندگان از ۲۵ آوریل تا ۳۰ آوریل برگزار می شود که طی آن، استراتژی جدید توسعه چری، فناوری ها و مدل های جدید در سطح جهانی رونمایی خواهند شد. موضوع این رویداد "انرژی نو، محیط زیست جدید و عصر جدید" است. در مواجهه با چالش ها و زمینه جدید در صنعت خودروسازی جهانی، چری اتومبیل به طور فعال با اتخاذ تدابیری مانند معماری قوای محرکه Qpower، مدل مدیریتی ۴P+۲P، و توسعه اکوسیستم خودرویی برای نشان دادن رقابت منحصر به فرد خود، پاسخ داده است.
18 ساعت پیش
تیک تاک در بیانیهای گفت که این قانون را در دادگاه به چالش خواهد کشید.
18 ساعت پیش
چری اتومبیل فناوری هوشمند را به موفقیت جدید خود در تحقیق و توسعه تبدیل کرده و با موفقیت، فناوری اتصال هوشمند پیشرفته را برای معرفی پلت فرم T۲X که هوش و ایمنی را در یک واحد ترکیب می کند، ادغام کرده است. پلتفرم T۲X فناوری هوشمند پیشرو در جهان و صنعت خودرو را گرد هم آورده و به رهبری جامع در ابعاد مختلف دست یافته است. پلت فرم T۲X پیشرفت های جامعی در فناوری هوشمند، تجربه رانندگی و سازگاری با پلت فرم ایجاد کرده است و نیازهای طراحی و توسعه سطوح بالاتر و چندین نوع خودرو را برآورده میکند.
17 ساعت پیش
دو گوشی اندرویدی با رسیدن به پایان چرخهی پشتیبانی نرمافزاری، دیگر هیچ آپدیت جدیدی دریافت نخواهند کرد.
18 ساعت پیش
محققان یکی از شرکتهای دانشبنیان در دانشگاه صنعتی شریف به دانش فنی ساخت موتورهای ۶ سیلندر خورجینی بنزینی از طریق مهندسی معکوس دست یافتهاند. این موتور امروز طی مراسمی با حضور معاون علمی ریاستجمهوری رونمایی شد.
9 ساعت پیش
همراه اول با پلتفرمهای دیجیتال خود راهی نمایشگاه بینالمللی Mobilefest ترکیه شد.
9 ساعت پیش
EXEED با میراث چشمگیر و دسترسی جهانی خود در بازار پریمیوم اروپای شرقی، آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه، آمریکای مرکزی و جنوبی، خود را برای نمایشی تماشایی در نمایشگاه خودرو پکن آماده میکند.
11 ساعت پیش
ناسا قصد دارد تا با ارسال یک نمایشگر فناوری به ماه در ماموریت خصوصی Firefly Blue Ghost۱ ، نحوه دفع و حذف گردوغبار را با استفاده از الکتریسیه مورد آزمایش قرار دهد.
12 ساعت پیش
بیشتر...