|
4 سال پیش
فروش و ارسال کتاب کمیاب
زنان بر بالهای رویا نوشته : فاطمه مرینسی ترجمه : حیدر شجاعی این کتاب نو کمیاب میباشد چاپ اول ۱۳
#زنان_بر_بالهای_رویا
نوشته :#فاطمه_مرینسی
ترجمه :#حیدر_شجاعی (#این_کتاب_نو_و_کمیاب_میباشد)
چاپ اول ۱۳۸۶
۱۵۰صفحه
(#لطفأ_جهت_بهتر_دیدن_کیفیت_کتاب_و_همچنین_فهرست_و_مقدمۀ_آن_به_دیگر_عکسهای_این_پست_نیز_توجه_فرمایید)
قیمت : ۱۵ هزار تومان « کمیاب»
_
مرنیسی در آثارش، هرگز حاضر نشد که سکسوالیته زن مسلمان را پنهان کند یا در چارچوب احکاممحور محافظهکارانه آن را مطرح کند. او در کتاب «ما ورای حجاب: دینامیک روابط زن و مرد در جامعه مسلمان مدرن» (۱۹۷۵) [۲] این اندیشه را مطرح کرد که نگاه مذهبی مسیحی با نگاه مذهبی مسلمان به «زن» به عنوان یک موجود جنسی تفاوت دارد.
مرنیسی بر آن بود که به گمان مسلمانان، زنان اصولاً از یک نیروی جنسی پرقدرت، وسوسهانگیز و خطرناک برخوردارند که باید آن را جدا از غریزه جنسی مردان به عنوان گونهای خاص بررسی و کنترل کرد. اما در غرب، در پروسه تاریخ مدرن، زنان موجوداتی فرض شدهاند که به شکل بیولوژیک از مردان «کمتر»اند. مرنیسی میگوید زنان در غرب ناچار بودند که برای برابری با مردان بجنگند و این با ماهیتی که جامعه اسلامی برای زنان به عنوان موجودات «خطرناک و وسوسهانگیز» متصور شده تفاوت دارد. به نظر مرنیسی تمام نهادهای جنسی کنترل زنان از جمله ازدواج، طلاق، تعدد زوجات، احکام روابط جنسی، جداسازی جنسیتی در فضاهای اجتماعی و مانند آن، یک استراتژی «مردانه» برای محدود کردن قدرت جنسی زنان بوده است و همچنان هم بر جای خود باقیست.
دوریجویی از محافظهکاری در رویکرد به سکس و سکسوالیته زنان در زندگی شخصی و کارهای ادبی مرنیسی هم نمود پیدا میکند. او زنی زیبا، خوشپوش و «آلامُد» بود که ماتیک و سرخاب و سفیدابش همیشه به راه بود. این یک انتخاب سیاسی بود. او که سالهای نوجوانی و جوانیاش مصادف شده بود با نبرد مراکشیها برای استقلال از فرانسه و با وجود آنکه نماد زن انقلابی در آن دوران زنی بود که آرایش نمیکرد، تصمیم گرفت «قرتی» باشد؛ نه از نوع تحقیرآمیز که برای مثال نویسندگانی مانند جلال آلاحمد در داستانهایی مانند «خانم نزهتالدوله» از آن سخن میگویند، بلکه به عنوان انتخاب آگاهانه یک شیوه زندگی. در شرایطی که چه انقلابیها و چه سنتباوران زن را به عنوان موجودی برای کسب رضایت جنسی مردان میپنداشتند و سکسوالیته و زیبایی زنان را به «اندرونی»ها میفرستادند، مرنیسی تصمیم گرفت «سکسی» باشد. « برداشت از پست عطا اردبیلی در فیس بوک»
_
#فمنیسم
#کتاب_کمیاب
#کتاب_نایاب
#پیشنهاد_کتاب
#خوره_کتاب
#عشق_کتاب
#معرفی_کتاب
#کتابخوانی
#کتابفروشی
_
#ارسال_کتاب_به_سراسر_کشور
نوشته :#فاطمه_مرینسی
ترجمه :#حیدر_شجاعی (#این_کتاب_نو_و_کمیاب_میباشد)
چاپ اول ۱۳۸۶
۱۵۰صفحه
(#لطفأ_جهت_بهتر_دیدن_کیفیت_کتاب_و_همچنین_فهرست_و_مقدمۀ_آن_به_دیگر_عکسهای_این_پست_نیز_توجه_فرمایید)
قیمت : ۱۵ هزار تومان « کمیاب»
_
مرنیسی در آثارش، هرگز حاضر نشد که سکسوالیته زن مسلمان را پنهان کند یا در چارچوب احکاممحور محافظهکارانه آن را مطرح کند. او در کتاب «ما ورای حجاب: دینامیک روابط زن و مرد در جامعه مسلمان مدرن» (۱۹۷۵) [۲] این اندیشه را مطرح کرد که نگاه مذهبی مسیحی با نگاه مذهبی مسلمان به «زن» به عنوان یک موجود جنسی تفاوت دارد.
مرنیسی بر آن بود که به گمان مسلمانان، زنان اصولاً از یک نیروی جنسی پرقدرت، وسوسهانگیز و خطرناک برخوردارند که باید آن را جدا از غریزه جنسی مردان به عنوان گونهای خاص بررسی و کنترل کرد. اما در غرب، در پروسه تاریخ مدرن، زنان موجوداتی فرض شدهاند که به شکل بیولوژیک از مردان «کمتر»اند. مرنیسی میگوید زنان در غرب ناچار بودند که برای برابری با مردان بجنگند و این با ماهیتی که جامعه اسلامی برای زنان به عنوان موجودات «خطرناک و وسوسهانگیز» متصور شده تفاوت دارد. به نظر مرنیسی تمام نهادهای جنسی کنترل زنان از جمله ازدواج، طلاق، تعدد زوجات، احکام روابط جنسی، جداسازی جنسیتی در فضاهای اجتماعی و مانند آن، یک استراتژی «مردانه» برای محدود کردن قدرت جنسی زنان بوده است و همچنان هم بر جای خود باقیست.
دوریجویی از محافظهکاری در رویکرد به سکس و سکسوالیته زنان در زندگی شخصی و کارهای ادبی مرنیسی هم نمود پیدا میکند. او زنی زیبا، خوشپوش و «آلامُد» بود که ماتیک و سرخاب و سفیدابش همیشه به راه بود. این یک انتخاب سیاسی بود. او که سالهای نوجوانی و جوانیاش مصادف شده بود با نبرد مراکشیها برای استقلال از فرانسه و با وجود آنکه نماد زن انقلابی در آن دوران زنی بود که آرایش نمیکرد، تصمیم گرفت «قرتی» باشد؛ نه از نوع تحقیرآمیز که برای مثال نویسندگانی مانند جلال آلاحمد در داستانهایی مانند «خانم نزهتالدوله» از آن سخن میگویند، بلکه به عنوان انتخاب آگاهانه یک شیوه زندگی. در شرایطی که چه انقلابیها و چه سنتباوران زن را به عنوان موجودی برای کسب رضایت جنسی مردان میپنداشتند و سکسوالیته و زیبایی زنان را به «اندرونی»ها میفرستادند، مرنیسی تصمیم گرفت «سکسی» باشد. « برداشت از پست عطا اردبیلی در فیس بوک»
_
#فمنیسم
#کتاب_کمیاب
#کتاب_نایاب
#پیشنهاد_کتاب
#خوره_کتاب
#عشق_کتاب
#معرفی_کتاب
#کتابخوانی
#کتابفروشی
_
#ارسال_کتاب_به_سراسر_کشور
بیشتر...
تبلیغات