|
4 سال پیش
كتابسرای حكمت
.کانت مسئله متافیزیک نوشتۀ مارتین هایدگر ترجمۀ مهدی نصر ? ناشر: پگاه روزگار نو چاپ اول، 1399 420
.
? #کانت_و_مسئله_متافیزیک
✍? نوشتۀ #مارتین_هایدگر
? ترجمۀ #مهدی_نصر
? ناشر: پگاه روزگار نو
? چاپ اول، 1399
? 420 صفحه
? قیمت: 77,000 تومان
.
.
? تفسیر #هایدگر از #کانت ، درخشان و بسیار بحثبرانگیز است و تنگناهای کانتپژوهی متعارف را از هم دریده است. متفکری اصیل همیشه در حال گفتگو با فلاسفه مهم قبلی است. اما مواجهه هایدگر با کانت، انقلابی است. او کانت را نه فیلسوفی معرفتشناس که سردمدار ایدهٔ دسترسناپذیربودن خود چیزها باشد، بلکه اندیشمندی به دنبال شالودهگذاری متافیزیک و بنیانی استوار برای متافیزیک یعنی قوام هستی هستندگان قلمداد میکند که نهایتاً مسیری به جز تحلیل پدیدارشناسانه دازاین پیشاروی او نیست. به نظر هایدگر، کانت، بر خلاف انتظار ما، دور از پیشفرضهای قرون وسطی نیست. نحوهٔ مواجههٔ اثباتگرایانهٔ نوکانتیها با فلسفهٔ او هم بهطور کلی صورت مسئله را از دست داده است. بنابراین نقطهٔ تأکید او بر مفاهیمی از قبیل «استعلا» و «قوهٔ تخیل»، او را به اینجا راهبری میکند که «زمان» ساختار سوژهمندی انسان، یعنی خوداندریافت را برمیسازد. از این رو در شالودهگذاری متافیزیک، شالودهٔ آغازین، قوهٔ تخیل استعلایی است. خود قوهٔ تخیل استعلایی به عنوان ریشه فهم و شهود، بر اساس زمان آغازین استوار شده است. بنابراین به جای تأکید بر تجربه باید بر ساختارهای انتولوژیک دازاین تأکید کرد، البته هایدگر از تفاوت تفسیر خود با نوکانتیها بهخوبی آگاه است و آن را در مناظره با کاسیرر بیان کرده است.
.
.
.
#دازاین #هستی_و_زمان #کتاب_هایدگر
#فلسفه_هایدگر
• #کتاب_خوب_بخوانیم #کتابباز
• #پیشنهاد_کتاب #کتاب_فلسفی
• #پیشنهادکتاب #خرید_آنلاین_کتاب
• #کتابدوست #کتاب_بخوانیم
• #کتاب_خوان #کتاب_فروشی
• #خرید_کتاب #خرید_کتاب_با_تخفیف
• #کتاب_بخوانیم #خرید_غیر_حضوری
• #کتابفروشی #کتاب_تازه #کتاب_سرا
• #کتابفروشی_حکمت
? #کانت_و_مسئله_متافیزیک
✍? نوشتۀ #مارتین_هایدگر
? ترجمۀ #مهدی_نصر
? ناشر: پگاه روزگار نو
? چاپ اول، 1399
? 420 صفحه
? قیمت: 77,000 تومان
.
.
? تفسیر #هایدگر از #کانت ، درخشان و بسیار بحثبرانگیز است و تنگناهای کانتپژوهی متعارف را از هم دریده است. متفکری اصیل همیشه در حال گفتگو با فلاسفه مهم قبلی است. اما مواجهه هایدگر با کانت، انقلابی است. او کانت را نه فیلسوفی معرفتشناس که سردمدار ایدهٔ دسترسناپذیربودن خود چیزها باشد، بلکه اندیشمندی به دنبال شالودهگذاری متافیزیک و بنیانی استوار برای متافیزیک یعنی قوام هستی هستندگان قلمداد میکند که نهایتاً مسیری به جز تحلیل پدیدارشناسانه دازاین پیشاروی او نیست. به نظر هایدگر، کانت، بر خلاف انتظار ما، دور از پیشفرضهای قرون وسطی نیست. نحوهٔ مواجههٔ اثباتگرایانهٔ نوکانتیها با فلسفهٔ او هم بهطور کلی صورت مسئله را از دست داده است. بنابراین نقطهٔ تأکید او بر مفاهیمی از قبیل «استعلا» و «قوهٔ تخیل»، او را به اینجا راهبری میکند که «زمان» ساختار سوژهمندی انسان، یعنی خوداندریافت را برمیسازد. از این رو در شالودهگذاری متافیزیک، شالودهٔ آغازین، قوهٔ تخیل استعلایی است. خود قوهٔ تخیل استعلایی به عنوان ریشه فهم و شهود، بر اساس زمان آغازین استوار شده است. بنابراین به جای تأکید بر تجربه باید بر ساختارهای انتولوژیک دازاین تأکید کرد، البته هایدگر از تفاوت تفسیر خود با نوکانتیها بهخوبی آگاه است و آن را در مناظره با کاسیرر بیان کرده است.
.
.
.
#دازاین #هستی_و_زمان #کتاب_هایدگر
#فلسفه_هایدگر
• #کتاب_خوب_بخوانیم #کتابباز
• #پیشنهاد_کتاب #کتاب_فلسفی
• #پیشنهادکتاب #خرید_آنلاین_کتاب
• #کتابدوست #کتاب_بخوانیم
• #کتاب_خوان #کتاب_فروشی
• #خرید_کتاب #خرید_کتاب_با_تخفیف
• #کتاب_بخوانیم #خرید_غیر_حضوری
• #کتابفروشی #کتاب_تازه #کتاب_سرا
• #کتابفروشی_حکمت
بیشتر...
تبلیغات