|
6 سال پیش
Parvaz Homayقابل توجه دوستانى که به گفته هاى من درباره اموزش خوانندگى در ایران انتقاد کردند خواهشمندم این ویدی
قابل توجه دوستانى كه به گفته هاى من درباره ى اموزش خوانندگى در ايران انتقاد كردند خواهشمندم اين ويديو را تماشا كنند ، كسانى كه تكنيك هاى خوانندگى را در اواز كلاسيك و به صورت علمى مى اموزند مى توانند مانند اين زن در مسابقه ى نابغه هاى اسپانيا يك خواننده ى كامل باشند ايشان هنگامى كه در حال اجراى يك قطعه ى كلاسيك بود در يك ابتكار غير منتظره اغاز به اجراى موسيقى راك كرد اين به اين معنى ست كه اگر خوانندگى را علمى بياموزيم و قوانين استفاده از عضوهاى مرتبط در بدن را بدانيم و در كنارش اگاهى و دانش موسيقى مربوط رو داشته باشيم مى توانيم از پس اجراى هر سبكى به راحتى بر بياييم ، يعنى اگر درست خواندن را بلد باشى مى توانى موسيقى دلخواه خودت را هرچه كه باشد درست بخوانى ، خواه موسيقى محلى خراسان يا اذرى ، سنتى يا پاپ ، راك يا كلاسيك ، در اواز ايرانى اگر هنر اموزان نخست تكنيك هاى خواندن رو بياموزند و نيز موسيقى را به وسيله ى يك ساز مهم مانند پيانو بياموزند و بعد از ان به اموختن رپرتوار يا رديف موسيقى بپردازند يقينا موفق خواهند شد...
اين يعنى فرق اموزش اشتباه و اموزش درست و امروزه در ايران داريم اندك خواننده هايى كه يا در بيرون از ايران و يا به وسيله ى اندك اموزگاران اواز كلاسيك ايرانى درست تر اموزش ديده و كارشان را درست تر اغاز كرده اند
اما همه مى دانند در مهم ترين كلاس هاى اواز ايران هر كسى كه از راه برسد چه صداى خوبى داشته باشد و چه نداشته باشد به او گوشه هاى رديف ايرانى را مى فروشند و اين حقيقتى ست غم انگيز كه هنرجو بايد در طى يك هفته ان گوشه را از بر كرده تا هفته ى اينده يك گوشه ى تازه تر خريدارى كنند ، و استادان بر اين باورند كه صدا مادر زاديست و در طى كوتاه ترين زمان همان صدا را خراب مى كنند و يا باور دارند با از بر كردن اين گوشه ها خود به خود خوانندگى را ياد مى گيريد كه از هر ده هزار نفر يكى خواننده مى شود و ان هم دقيقا وقتى كه از دست استادانش مى گريزد و راه خودش را دنبال مى كند كه من در بيشتر كلاس هاى اواز ايرانى ديده و تجربه كرده ام
چون در كلاس هاى بيشتر اين مربيان چيزى جز فروش گوشه هاى رديف رد و بدل نمى شود
ادامه ى اين بحث ها را در پست هاى بعدى و ويديويى تازه تر ادامه خواهم داد براى ديدن نسخه ى كامل اين ويديو از كانال تلگرام من بازديد كنيد
#homay #parvazhomay #parvaz #music #opera #singer #iran #vocal #پرواز_همای #
@parvazhomay @parisa_delfanii @yaldaabbasii @rahmantakdehghan @hessam_aryan @sajad_homay @pegah_einakchi @farshad__rostami
اين يعنى فرق اموزش اشتباه و اموزش درست و امروزه در ايران داريم اندك خواننده هايى كه يا در بيرون از ايران و يا به وسيله ى اندك اموزگاران اواز كلاسيك ايرانى درست تر اموزش ديده و كارشان را درست تر اغاز كرده اند
اما همه مى دانند در مهم ترين كلاس هاى اواز ايران هر كسى كه از راه برسد چه صداى خوبى داشته باشد و چه نداشته باشد به او گوشه هاى رديف ايرانى را مى فروشند و اين حقيقتى ست غم انگيز كه هنرجو بايد در طى يك هفته ان گوشه را از بر كرده تا هفته ى اينده يك گوشه ى تازه تر خريدارى كنند ، و استادان بر اين باورند كه صدا مادر زاديست و در طى كوتاه ترين زمان همان صدا را خراب مى كنند و يا باور دارند با از بر كردن اين گوشه ها خود به خود خوانندگى را ياد مى گيريد كه از هر ده هزار نفر يكى خواننده مى شود و ان هم دقيقا وقتى كه از دست استادانش مى گريزد و راه خودش را دنبال مى كند كه من در بيشتر كلاس هاى اواز ايرانى ديده و تجربه كرده ام
چون در كلاس هاى بيشتر اين مربيان چيزى جز فروش گوشه هاى رديف رد و بدل نمى شود
ادامه ى اين بحث ها را در پست هاى بعدى و ويديويى تازه تر ادامه خواهم داد براى ديدن نسخه ى كامل اين ويديو از كانال تلگرام من بازديد كنيد
#homay #parvazhomay #parvaz #music #opera #singer #iran #vocal #پرواز_همای #
@parvazhomay @parisa_delfanii @yaldaabbasii @rahmantakdehghan @hessam_aryan @sajad_homay @pegah_einakchi @farshad__rostami
بیشتر...